De heren van VVV 1 speelden dit weekend tegen Vriendenschaar in Gouda, dat tweede staat in de poule. VVV wist met enige moeite de overwinning binnen te slepen. Werff beet het spits af tegen Marco van der Meijden. Een speler met een aantrekkelijk aanvallend spel. Na een verloren eerste game pakte Werff overtuigend de overige games, zodat VVV meteen op voorspriong kwam. De twee volgende singles gingen halss verloren, Nolan verloor van Martijn van der Heide en Patrick van Thijs Groeneveld. Beide Goudse spelers staan op 83% en de VVV-spelers kwamen wat mat over. VVV had hier meer verzet kunnen bieden, maar met name Thijs bleek stukken taaier dan in eerdere ontmoetingen. Dat zou ook Werff ondervinden.

De dubbel zat wel vol energie en VVV trok meteen de score gelijk.

Werffs tweede partij daarna tegen Martijn was verrassend. In zijn eerste partij had Martijn erg sterk staan spelen, maar hij had geen antwoord op de bolle spinballen van Werff en VVV nam opnieuw de leiding. Patrick stond in zijn tweede partij tegen Marco wel volledig op scherp. Het werd een stevige partij met mooie techniek en Patrick gaf slechts één game af. Ook Nolan liet zich in zijn tweede partij van een andere kant zien en hij had als enige wél van op Thijs' spel. Thijs werd voor Nolan overtuigend opzij gezet. Patricks derde liep niet slecht, maar in de laatste games deden enkele pechpunten hem de das om. 3-5 voor VVV.
Werff begon zijn laatste partij tegen Thijs sterk, maar in de derde game kantelde de wedstrijd en Thijs pakte helaas de overwinning.
Gelukkig kon VVV wel met een overwinning naar huis, want Nolan slaagde er in de laatste partij in om Marco te verslaan.

Het team begint langzamerhand beter te spelen, maar speelt nog niet op het niveau dat we graag zouden zien. Het team staat 4e op vier punten achter de nummer 3.

Op 5 maart speelt VVV thuis, Komen jullie allemaal meeklappen en lekker genieten van een heerlijk dagje pingpong?

De overige regionale top-klasse teams speelden niet.

Jeugd
Jeugd 1 deed het opnieuw erg goed, want dit team kon weer met een klaterende overwinning on der de douche. 8-2 tegen de Meppers uit Heeze. Het team staat na drie wedstrijden al zeven punten los en in de top-4 percentages staan de drie VVV-ers met Milo nog op 100%!

Jeugd 2 (promotieklasse) gaat zo mogelijk nog harder. Play Fair werd met 10-0 verslagen en VVV 2 staat al 8 punten los. Verbazingwekkend, maar het is goed mogelijk dat we er komend seizoen een landelijke team bij hebben. Ook hier: bij de top-5 drie VVV-ers, Dimitri en Job op 100%!

Jeugd 3 (1e klasse) verloor 4-6 en staat 5e.

Jeugd 4 (2e klasse) won 7-3. Ook dit team staat 1e!  11 punten voor op nummer 2, die een wedstrijd minder heeft. Simon en Ivan beiden op ... 100%. Je vraagt je af of er iets in de lucht zit in Leidschendam.

Jeugd 5 (2e klasse) moest koploper met 8-2 de overwinning laten. Het team staat gedeeld onderaan, maar het team bestaat niet uit opgevers en de competitie is nog lang. Met knokken kan het team de degradatie zeker nog voorkomen.

Over enkele weken weer een volledig jeugdoverzicht!

Remco