VVV heren 1 is de tweede divisie dit seizoen wat moeilijk begonnen na een forse nederlaag tegen Middelburg en het team begon deze zaterdag vanaf een vijfde plaats. Van de vier VVV-ers was er slechts één fit: Matthijs. Nolan werd na overleg beschouwd als de ziekste, dus hij bleef aan de kant. Het wat gehavende team had een forse overwinning nodig om de aansluiting met de top niet te verliezen. Het sympathieke Red Stars uit Venray werd met 10-0 slachtoffer van die ambitie. Jan Weimar maakte een mooi videoverslag van de wedstrijd.

Matthijs speelde sterk tegen kopman Patrick Zwiers, voorkwam gameverlies in de tweede en rondde met 3-0 af. Werff versloeg Matthian Vaes eveneens met 3-0 en ook Patrick bleef zonder gameverlies tegen Maurice Achten.
Pas in de dubbel ging een game verloren, maar de toon was gezet. De VVV-ers zaten in de ‘flow’ en het team leverde nauwelijks games in, met de 10-0 als eindresultaat. Red Stars bleef vechten, maar het zat de sportieve heren deze keer niet mee. Ik vermoed dat Red Stars in de uitwedstrijd wel meer punten zal pakken.

Met deze 10-0 gaat VVV van de vijfde naar de tweede plaats, met 6 punten achter Middelburg. Inhalen wordt een hele uitdaging (mede doordat Middelburg ng tegen Red Stars moet spelen), maar niets is onmogelijk en het team begint langzamerhand meer op niveau te komen (afgezien van de tijdeljike ongemakken van griepjes). Er wordt hard getraind en de heren zijn overduidelijk uit op een plaats in de eerste divisie.

Laten we in elk geval bij de thuiswedstrijden in grote getale opkomen en het team steunen en natuurlijk genieten van de sfeer en de *heerlijke* zaterdagmaaltijden.  Trouwens, zitplaatsen genoeg want met de nieuwe VVV-tribunes kunnen we met gemak 100 'man' publiek aan.

Jeugd 1 doet het in landelijk C ook uitstekend. Na een 5-5 tegen Vriendenschaar staat het team 7 punten los bovenaan.

Remco