VVV heren 1 ontving in de tweede divisie het sterke Middelburg, dat met 4 punten voorsprong aan kop ging. Aan VVV de schone taak, de 9-1 nederlaag van de uitwedstrijd te doen vergeten.  De volhardende kijker werd getrakteerd op prachtige een enorm spannende wedstrijden, maar moest wel 5½ uur geduld hebben om de einduitslag te vernemen.

Werff begon zijn eerste wedstrijd voortvarend. De eerste twee games liepen soepel binnen, maar Riny Kasse, zijn tegenstander, kwam sterk terug. Riny is een sterke verdediger, met een harde en verraderlijke aanvalsslag. En nog een nadeel: hij slaat weinig mis, wat voor een tegenstander altijd lastig is. Gelukkig wist Werff de vierde game te pakken, want Riny werd sterker en sterker en een vijfde games was erg moeilijk gewordne.
Nolan speelde tegen Sören de Witte. Een sterke speler met een korte en keiharde slag. Zijn techniek oogt wat apart, maar deze speler is niet te onderschatten. Nolan speelde uitstekend en schopte het tot vijf games, maar hij kon niet voorkomen dat Sören de laatste game met 10-12 won. 1-1.

Patrick ging van start tegen Jan Henk Bomhof, een rustige speler met bergen ervaring. Slaat weinig mis. Ook deze partij was heel spannend, maar Patrick verloor de vierde game helaas met 9-11.  De dubbel werd opnieuw een vijfgamer, maar Middelburg raakte in de laatste game even het spoor bijster en VVV aarzelde niet om de stand gelijk te trekken.  2-2

Nolans tweede partij tegen Riny was opnieuw vijf games en opnieuw slechts twee punten verschil, maar opnieuw een verliespunt. Helaas verloor Werff van Jan Henk (die echt in topvorm verkeerde) eveneens zijn tweede met 0-3 en stond het 2-4. Patricks tweede tegen Sören was zeer het aankijken waar maar ook deze partij viel weer in vijven en ook weer met twee punten verschil, voor Middelburg.  VVV had weinig geluk: enorm veel partijen met het minimale verschil van 2 punten en vrijwel alle vielen ze naar Middelburg.

Nolans derde tegen Jan Henk ging evenees verloren.  Patrick kwam tegen Riny uit voor zijn laatste wedstrijd Ook deze was weer over vijf games en met kleine verschillen. In de laatste game echter, had Patrick duidelijk de overhand, zodat eindelijk weer een puntje aan VVV-kant viel. 3-6.

Iedereen hoopte en duimde dat Werff Sören de baas zou kunnen met bolle spinballen en smashes, maar Sören was deze keer niet te verslaan. Werff speelde lange rallies met smashes, die door Sören alle teruggespeeld werden en soms zelf terug aangevallen. Er was gewoon geen doorkomen aan.

Zoals gezegd had VVV zeker een puntje meer verdiend en misschien wel twee. Toch valt niet te ontkennen dat Middelburg de sterkste kandidaat is voor de titel. VVV komt werkelijk dichtbij en is echt rijp voor de eerste divisie en wellicht is er nog iets mogelijk als er een team uitvalt, maar dit seizoen zal geen promotie volgen via het kampioenschap.