VVV heren 1 haalde vorig weekend de batjes tevoorschijn voor de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Belcrum. Het werd echt een waardige slotwedstrijd van het seizoen. Helaas voor de sportieve tegenstanders behaalde VVV een forse overwinning van 8-2, maar verder was iedereen winnaar. Het Bredase team had veel publiek meegekomen, inclusief muziekinstrumenten als bongo’s, een tamboerijn en sambaballen. Zowel de thuis- als de uittoeschouwers klapten zich de handen stuk bij mooie rally’s, ongeacht of deze door de thuis- of uitploeg werden gewonnen. Het lawaai was niet van de lucht en iedereen genoot. Het spel was van behoorlijk niveau en VVV liet nadrukkelijk zien, uit te kijken naar de eerste divisie.

Werff was weer uitstekend in vorm met drie gewonnen partijen, maar Nolan en Patrick wonnen ook elk twee uit drie. Nolan verloor van de kopman van Belcrum, een oud-eredivisiespeler, maar liet verder een prima wedstrijd zien. Patrick won verrassend van deze man, zelfs na een 2-7 achterstand in de vijfde game.

Met dit resultaat is VVV de beste tweede van alle poules, zodat er toch nog kansen bestaan op promotie naar de eerste divisie. De ploeg is er wel klaar voor. Binnenkort weten we meer, want de plaats in de eerste divisie wordt zeker aangevraagd.

publiek: bedankt!
Ik kom nog even terug op het publiek. Deze laatste wedstrijd liet weer eens zien, wat de reusachtige invloed is van een sportief en betrokken publiek. Uit- en thuispubliek zat dwars door elkaar en iedereen had evenveel pret en moedigde even hard aan in uiterst vriendschappelijk sfeer. Op de tafel werd er wel echt gestreden en zo hoort dat ook.
Hat was wel leuk, dat we juist tijdens de laatste wedstrijd bezoek kregen van de sportwethouder Nadine Stemerdink en van beleidsadviseur Monique de Booij (zelf oud-Nederlands kampioen badminton!). We konden zo laten zien dat tafeltennis allesbehalve saai is, dat er een 100% sportbeleving is en dat wedstrijdsport prima samengaat met een vriendschappelijk samenzijn.

Een van de Belcrumspelers bedankte na afloop in De Batstee het Bredase publiek voor alle steun in het afgelopen seizoen. Zo ook willen wij de VVV-supporters hartelijk danken voor een geweldig seizoen. We hebben intussen vele trouwe kijkers, die elke wedstrijd opnieuw voor een goede sfeer en motivatie zorgen en die VVV steunen. Zonder jullie zou het maar een dooie bedoening zijn.  Een behoorlijk aantal supporters laat zich zelfs zien bij de uitwedstrijden, iets wat maar weinig clubs kunnen zeggen.

barpersoneel bedankt!
Ook de mensen achter de bar: Mark, Ceciel, Ron, Irina, Ans, Connie  en wie nog meer ook maar achter de bar hebben gestaan: enorm bedankt voor keihard werken bij elke thuiswedstrijd!

Leve VVV!

Remco