De jeugd van VVV kan terugkijken op een zeer succesvol competitieseizoen. Zoals reeds vermeld werden liefst vier teams, waaronder team 1, kampioen. Eerst de kampioenen.

Team 1 (landelijk C)
Mark, Tim en Milo (coaches Benito, Geurt) speelden landelijk C en werden met overmacht kampioen (23 punten voorsprong op nummer 2!). Het team verwerft hierdoor een plaats in landelijk B. Jammer dat Milo elders competitie gaat spelen, maar wel begrijpelijk en Milo blijft wel gewoon een echte VVV-er :-).  Ook indrukwekkende individuele prestaties: Milo 96%, Mark 77% en Tim  73%!

Team 2 (promotieklasse)
Job, Dimitri, Dennis (coach Simon).  Ook dit team wist door een overtuigend kampioenschap in de promotieklasse (20 punten voorsprong) door te dringen tot de landelijke competitie. Dat is een luxe, die VVV sinds vele jaren niet meer heeft mogen meemaken.  Het sterk verbeterde trainingsbeleid en meer sportgerichte instelling werpen duidelijk hun vruchten af.
Job haalde zeer knap de 100%, Dimitri miste slechts één partij (97%) en Dennis 67%.

Team 4 (2e kl)
Ivan, Simon en Rick (coach Christa). Dit mooie team ging in de 2e klasse onbedreigd naar de overwinning en sloot af met een gat van maar liefst 18 punten op Spinmill. Ivan scoorde op één partijtje na de volle 100% (nu 95%), Simon 86% en Rick 71%. Bepaald geen slechte percentages!

Team 7  (3e kl)
Zachary, Arjo, Mathijs en (reserve) Ties plus coach Sander. Ook team 7 werd in de 3e klasse overtuigend kampioen. Het team is duidelijk klaar voor een treedje hoger.  Wat zou je denken van de nette percentages: Zachary 91%, Ties 67%, Arjo 61% en Mathijs 45%.

COACHES
Ik beschik helaas niet over de namen van alle coaches van de andere  teams. Dat betekent natuurlijk niet, dat die coaches onbelangrijk zijn. Integendeel, een goede coach kan het verschil maken tussen winst en verlies, tussen een gezellig team of een team dat onderlinge strubbelingen kent. Of tussen wel of niet leren hoe je sport beleeft... met vieren van de winst en verwerken van verlies.
Daarom: een woord van dank dat jullie elke keer opnieuw jullie team willen bijstaan!  Geweldig ook, dat Ymke voor elk team opnieuw een coach heeft kunnen regelen. Slechts weinig clubs kunnen dit evenaren.

Overige teams (geen coaches, omdat ik zoals gezegd niet alle namen ken)

Team 3 (1e kl)
Speelde in de 1e klasse een zeer nette competitie, maar moest alleen Doing, dat oppermachtig was, voor laten gaan. Max, Noah en Julian bereiden zich de 1e klasse voor op de volgende stap naar de landelijke competitie. Wellicht kunnen ze komend seizoen promotie afdwingen naar de promotieklasse!

Team 5 (2e kl)
Dit team heeft hard gestreden en zat kort op het eerstvolgende team. Het team eindigde echter uiteindelijk toch als zesde.  De resultaten waren op zich niet zo gek, maar tegen de bovenste drie werden forse nederlagen geleden en dat was net teveel. Kop op, Oscar, Evi, Nina en Luna: lekker trainen en volgende ronde nieuwe kansen.

Team 6 (3e kl)
Tristan (83%!), Spike, Lucas en Nicolas speelden een nette competitie in de 3e klasse.  Het team eindigde precies in het midden in de poule van vijf. Het team kan rustig doorwerken om een plek in de 2e klasse te bevechten.

Team 8 (4e kl)
Floris, Jonathan en Dominique hebben door hard doorbuffelen kans gezien weg te blijven van de vijfde en laatste plaats. Met name de laatste wedstrijd tegen TOGB leverde nog 4 punten op. Netjes!

Team 9 (5e kl)
Een meidenteam!  Fabienne, Janneke en Kim eindigden als 5e. Alle percentages tussen de 33 en 45% is niet verkeerd. Met wat lekker doortrainen kan dit team duidelijk nog meer laten zien. Go, go, ladies!

Team 10 (pup A)
Wouter, Lucas en Leonardo hadden een pittige poule, dat moet gezegd worden. Het team eindigde met klein verschil laatste, maar werd bepaald niet weggespeeld. Diverse gelijkspelen en 4-6 uitslagen bewijzen dat. Er zit daarom beslist nog meer in het vat.

Team 11 (pup B)
Ook dit team moest er hard tegenaan in een lastige poule. Het team van Mick, Reuben, Timo en Marno) werd gedeeld laatste, maar slechts 3 punten meer en ze waren op de vierde plaats geëindigd!  Wreed hoor. Maar, VVV-ers zijn geen opgevers (hee, dat is wat voor een spandoek!).  Volgende competitie zal beslist meer opleveren voor deze mannen.

Team 12 (pup C)
Een grote club: Lorenzo, Reza, Sydney, Simon, Niek en Serinya. In pupillen C weerde dit jonge team zich kranig met als resultaat een goede middenmoot (4e).  Lorenzo wist zelfs 89% te scoren, maar geen van de anderen kwam onder de 33%. Gewoon een nette competitie voor dit leuke clubje.

Nu allemaal genieten van de zomer, beetje trainen, meedoen aan het BBQ toernooi, enz. En dan komend seizoen wil ik weleens zien hoe dit verhaal verder gaat. Succes allemaal!

Remco