Laatste nieuws

Blue Flower

De nieuwe teamlijsten voor de reguliere NTTB en duo competitie staan weer op de website. De wedstrijdprogramma's per team zijn te vinden via de website van NTTB-West.
 
Neem ook het competitiereglement goed door zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zo mag je pas in een competitie mag uitkomen/invallen als je ook op de teamlijst staat van de betreffende competitie (duo of regulier). Dus als je een keer wilt invallen in een andere competitie dan waarin je normaal speelt, bijv. je speelt regulier maar je bent gevraagd om in te vallen in een duoteam, dan dien je dus (ook) opgesteld te staan op de teamlijst van de duocompetitie. Controleer dus altijd eerst de teamlijst van VVV.
 
Denk ook aan het voorkomen van onnodige boetes, vul het wedstrijdformulier dus correct in en laat de aanvoerder de ingevulde gegevens na afloop controleren. Alle boetes, die te wijten zijn aan onzorgvuldigheid van een VVV-team, worden door VVV doorberekend aan de betreffende teams cq. leden. 

 
Gebruik en omgang met materialen

Tijdens de zomerstop heeft een reorganisatie van de materiaalberging plaatsgevonden. Er is meer ruimte gecreeerd zodat de tafels eenvoudiger kunnen worden getransporteerd van en naar de zaal. Ook de meest gebruikte materialen zoals netposten en telborden staan nu overzichtelijk bijelkaar en zijn makkelijk te bereiken. De competitietafels staan nu gescheiden van de trainingstafels opgeslagen door middel van een ketting. Als je competitie moet spelen gebruik dan een competitietafel zodat de wedstrijd op een in goede staat verkerende tafel wordt gespeeld. De trainingstafels voldoen nl niet meer aan de eisen ivm slijtage van het materiaal. Als er nog een trainingstafel staat op de plek waar jouw wedstrijd plaatsvindt ruim deze dan eerst op en zet een competitietafel neer. 
De trainingstafels dienen "in de breedte" in de berging te worden geplaatst, tussen de 2 houten balken. 

Ga zorgvuldig om met het materiaal, dit verlengt de levensduur van het materiaal en uiteindelijk de kosten voor de leden, dus jullie!! Netposten zijn voortaan opgeslagen in één van de grote houten bakken en stop ze daar na afloop van je wedstrijd ook weer in terug; de telborden zijn te vinden op de houten plank (linkermuur, tegenover trainingstafels) en moeten daar ook weer worden teruggezet.Ruim na je wedstrijd je eigen tafel op en zorg dat alle gebruikte materialen weer netjes op de goede plek worden teruggezet.
 
 
Invoering niet-celluloid bal

Het is voor alle verenigingen in Nederland vanaf 1 januari 2016 verplicht om met de niet-celluloid bal te spelen. Dus ook in de afdelingscompetitie dient komend najaar door alle clubs met de nieuwe bal gespeeld te worden. Bij VVV zal worden gespeeld met de XIOM-2 ster bal, een kwalitatieve goede bal die echter ook behoorlijk prijzig is: 92 cent per bal.... (ter vergelijking de oude celluloid ballen waren ca. 20 cent per stuk)
Het bestuur zal daarom de wijze van verstrekking van de wedstrijdballen anders gaan regelen dan in voorgaande jaren om de kosten in de hand te kunnen houden.
Voortaan zullen wedstrijdballen alleen nog via de barmedewerker verkrijgbaar zijn; per team wordt 1 bal verstrekt en deze dient na afloop van de wedstrijd weer te worden ingeleverd bij de barmedewerker. Indien een bal kapot gaat kan alleen een nieuw exemplaar worden verkregen indien de kapotte bal eerst wordt ingeleverd.
Het bestuur doet een dringend beroep op ieder VVV-lid om zuinig met de verstrekte wedstrijdballen om te gaan en te zorgen dat er zo min mogelijk ballen kapot gaan of verdwijnen in tassen e.d. Alle ballen dienen na afloop weer ingeleverd te worden bij de bar. Blijkt dat deze regeling er toch niet voor zorgt dat de kosten in de hand kunnen worden gehouden (er gaan te veel ballen verloren) dan zal het bestuur zich gaan beraden over verdere maatregelen waarbij o.a. verstrekking van de wedstrijdballen tegen betaling zal worden overwogen.
 

Belangrijke administratieve wijziging in competitie-administratie NTTB West

Vanaf najaar 2015 wordt de controle van de originele (papieren) wedstrijdformulieren niet meer door de NTTB afdeling West worden verricht maar wordt deze door de verenigingen uitgevoerd. Bij thuiswedstrijden van de VVV-teams is er voor de teams van VVV niets veranderd, de invoer en controle van de gegevens op het wedstrijdformulier zal net als voorgaande jaren door de wedstrijdsecretaris van VVV worden uitgevoerd. Echter bij uitwedstrijden is de controle bij (de aanvoerders van) de VVV-teams worden neergelegd.

Dit betekent dat als een team een uitwedstrijd heeft gespeeld deze zelf de taak heeft om de ingevoerde gegevens (door de tegenstander) te controleren.
Dit kan via de competitiemodule in NAS (competitieadministratie NTTB) die onder Competitie op de site van NTTB West is te vinden (via het hetzelfde menu als waar de wedstrijdprogramma's zijn te vinden). In het wedstrijdprogramma kun je de ingevoerde gegevens vervolgens vinden door op het wedstrijdnummer te klikken.
Deze controle dient uiterlijk maandag na de uitwedstrijd van een team te zijn verricht door in principe de aanvoerder van het team, maar kan eventueel ook worden uitgevoerd door een ander lid van een team.  
Als er iets niet klopt in de gegevens dan dient uiterlijk maandagavond contact te worden opgenomen met de wedstrijdsecretaris van VVV (bij voorkeur per email) die dan met de tegenstander contact zal opnemen om de gegevens te checken en eventueel te (laten) corrigeren. Omdat de controle van de gegevens door het VVV-team worden verricht is het van groot belang dat de 1e kopie/doorslag van het wedstrijdformulier na een uitwedstrijd wordt meegenomen. De thuisspelende vereniging is verplicht deze kopie te verstrekken aan de tegenstander dus vergeet hier niet om te vragen!!
De 2e kopie/doorslag van het wedstrijdformulier bij thuiswedstrijden kan ivm de gewijzigde controle worden behouden door de aanvoerder van het VVV-team en hoeft dus niet meer te worden ingeleverd in het bruine bakje in de kantine van VVV. Alleen het originele formulier dient nog bij thuiswedstrijden te worden ingeleverd!!
De procedurewijziging in de controle van de wedstrijdformulieren staat ook uitgebreid beschreven in het bijgevoegde reglement.
 

Dringend verzoek aan alle teams

Houd je als team zoveel mogelijk aan de gepubliceerde data in het wedstrijdprogramma en beperk verplaatsingen tot een absoluut minimum!
Probeer bij onvolledigheid van je team altijd eerst een invaller te vinden (zie teamlijst) voordat je een verzoek indient voor het verplaatsen van een wedstrijd.
De teams zijn dit seizoen bewust groot qua omvang gemaakt dus een invaller moet eigenlijk altijd wel gevonden kunnen worden. Bedenk hierbij dat het vaak voor tegenstanders lastig is om op een andere datum te spelen gezien ieders drukke agenda's hedentendage. Tegenstanders (net als jullie bij verzoeken van andere teams) mogen ten alle tijde overigens weigeren om mee te werken aan een verplaatsingsverzoek, in dat geval dient de wedstrijd gewoon op de door de competitieleider vastgestelde datum te worden gespeeld. Ik ga ervan uit dat jullie tegenstanders ook terughoudend zullen zijn bij het verplaatsen van wedstrijden!!
Bedankt voor jullie begrip en medewerking!!
 
 
Voor vragen e.d. ben ik, bij voorkeur, bereikbaar per e-mail: vkaragantcheff@kpnmail.nl 
Mijn mobiele nummer is: 06-13061437 (bij geen gehoor spreek svp voicemail in)
Ook voor eventuele verzoeken voor het verplaatsen van wedstrijden, maar probeer dit zoveel mogelijk te beperken ook omwille van een regelmatig en eerlijk competitieverloop!! Volg hierbij wel de instructies op in het bijgevoegde reglement!!
 
 
Vertrouwend op wederom een goede samenwerking wens ik jullie allen een plezierige en succesvolle competitie toe.
 
Met vriendelijke groet,
Vally Karagantcheff


Inschrijven Nieuwsbrief

Kalender

Twitter