VVV 1 ontving dit weekend in de tweede divisie Avanti, dat gedeeld nummer twee stond. Avanti is een jong team dat kan vlammen of teleurstellen. Het was moeilijk vooraf in te schatten hoe deze wedstrijd zou aflopen, maar VVV bouwde met een 7-3 overwinning de voorsprong uit.

Matthijs begon tegen Olaf Stolwijk. Na twee verloren games kwam Matthijs knap terug tot 2-2, maar in de vijfde game stokte zijn spel, zodat Avanti aan de leiding kwam. Werff won daarna vrij gemakkelijk in drie games van Edu Lamtara. Patrick herhaalde tegen Ronald Vijverberg het scenario van de eerste wedstrijd: na terugkomen van 0-2 ging het in de vijfde game mis. VVV bracht de score opnieuw gelijk met de dubbel.  De dubbel is wel bijna een vast winstpunt!  VVV pakte vervolgens de leiding door een knappe wedstrijd in drieën van Werff tegen Olaf. VVV was nu op stoom en Matthijs won mooi van Ronald, Patrick won van Edu en Werff scoorde zijn 100% door ook van Ronald te winnen. Patrick verloor in vijven van Olaf door een slecht begin van de laatste game, maar Matthijs sloot voor VVV mooi af in een winstpartij tegen Edu.

De andere wedstrijden eindigde alle in 5-5 eindigden en VVV staat zowaar 4 punten los aan kop. Een onverwacht goede start van de competitie, wnat deze poule is niet mals. Als onze leden en belangstellenden nog eens spannend en hoogstaand tafeltennis willen zien: kom beslist kijken, want we hebben genoten.

Jeugd 1 zakte in Landelijk B een plaats na 3-7 verlies van Amsterdam.