Het was een drukke week voor VVV. Vrijdag stond de verplaatste wedstrijd tegen Vriendenschaar 2 in Gouda op het programma. Dit team stond op de dichts bij zijnde veilige plaats. Een goed resultaat zou de kans op behoud aanzienlijk vergroten. Het werd dan ook een aardige en spannende wedstrijd. Rob d’Ancona wist 2 overwinningen te boeken en Richard de Bruijckere wist eenzelfde resultaat te behalen. Zijn broer Bernard moest helaas met een winstpartij minder genoegen nemen. Daar Rob en Richard het dubbel niet in winst wisten om te zetten, stond er na afloop een onbesliste 5-5 op het scorebord.

Zaterdag moest een bezoek worden afgelegd aan Taverzo 1 in Zoetermeer.

Deze vereniging speelt in een smalle zaal zodat er niet veel ruimte achter de tafel is voor verdedigers. Dit is in het nadeel voor Richard de Bruijckere en Ernst-Jan de Vries. Beiden gaan toch graag een stukje naar achter als het behoorlijk snel gaat. Die ruimte is in deze zaal beperkt. Ook speelt mee, dat de avond tevoren een wedstrijd was gespeeld en mogelijk deze vermoeienissen nog niet geheel waren verteerd. In ieder geval bleven Rob d’Ancona als Richard de Bruijckere en Ernst-Jan de Vries steken op 1 winstpartij. Ook in deze wedstrijd konden Rob en Richard in het dubbel geen voldoende vuist maken. Hierdoor eindigde deze wedstrijd met een 3-7 verlies. Door deze resultaten wordt het er niet makkelijker op zich te handhaven. Heel belangrijk in dit opzicht is de komende wedstrijd op donderdag 3 april. Dan moet een bezoek worden afgestoken bij AA-Drink/FVT 4. Dit team bezet de laatste plaats. Een behoorlijke overwinning zal de kansen op behoud aanzienlijk kunnen vergroten.