Paaszaterdag werd, na afwezigheid van 1 jaar, weer verspeeld. De organisatie was blij verrast dat zich 60 deelnemers hadden ingeschreven.

Vorig jaar kon dit toernooi geen doorgang vinden omdat op paaszaterdag een volledige competitieronde was gepland voor de jeugd en de zaal op 2e Paasdag niet ter beschikking was. Dit toernooi is een coproductie van de verenigingen Pijnacker en VVV en bestemd voor de jeugd. Het speelschema voorziet er in dat er heel wat partijen kunnen worden gespeeld. In de ochtend worden er meerkampen verspeeld. Meestal een 6-kamp. De nummers 1 t/m 3 spelen in de middag afvalwedstrijden in de Hoofdronde en de overigen spelen in de Troostronde. Zodoende spelen de winnaars zo’n 7 tot 9 partijen. De sfeer in de zaal was uitstekend en er werd vel gestreden om een zo goed mogelijk resultaat te bereiken. De jeugd heeft dan ook met volle teugen genoten. VVV was vertegenwoordigd met 11 deelnemers. Natuurlijk kan niet iedereen tot een finale doordringen.

Voor VVV waren er 3 gelukkigen. Patrick Bruijne was aansprakelijk voor het grootste succes. Hij wist de A klasse winnend af te sluiten. Verder kwam Joris de Gaaij tot de finale in de Hoofdronde van de D klasse.

Hierin moest hij het onderspit delven en werd dus 2e. Tim Nijdam zette ook een aansprekende prestatie neer. Als pupil speelde hij tegen junioren van 2e en 3e klas niveau. In de Troostronde wist hij de finale te bereiken in de B klasse. Helaas wist hij de finale niet in winst om te zetten. Een 2e plaats is toch een prestatie van formaat. Het toernooi was in ieder geval een succes. De verenigingsprijs werd deze keer gewonnen door Smash uit Monster. De finale in de C klasse Hoofdronde ging tussen beide Smash deelnemers, die daarmee voldoende punten verzamelden voor deze prijs. Hopelijk is er volgend jaar geen competie voor de jeugd op Paaszaterdag. Dan komt het toernooi zeker weer terug.

Dit jaar werd het toernooi mede mogelijk gemaakt door de RABObank en de Boersport, die de ballen leverde