Zondag 13 april vonden de clubkampioenschappen voor de jeugd van VVV plaats. Het was dan ook gezellig druk in de speelzaal. Er werd gespeeld op 6 tafels en er waren 31 deelnemers. Dit is een opmerkelijke groei van het aantal jeugdleden want het vorige jaar waren er slechts een schamele 15 deelnemers. De jeugd zit dus weer in de groei. Zij waren verdeeld over een viertal klassen. Eerst werd er een meerkamp gespeeld en daarna volgden de halve finales en de finale. Per klasse waren 2 prijzen beschikbaar. Bij aanvang was dus niemand kansloos voor een prijs.

Natuurlijk werd er zo goed mogelijk gespeeld en het ging er soms fel aan toe. Toch werd er geen wanklank vernomen en werd sportief gestreden. Het was dus een groot succes. Natuurlijk kan niet iedereen winnen. In de A klasse waren er 5 deelnemers. In de halve finale won Patrick Bruijne van Merhdad Khalizadeh met 3-0 en bleek Stefan van Bijnen te sterk voor Jordy van ’t Walderveen met 3-1. In de finale maakte Patrick geen fout en wist met 3-1 van Stefan te winnen. Hij bleek daarmee de sterkste speler van VVV.

In de B klasse waren 8 deelnemers. Zij speelden een achtkamp. In de halve finale bleek Tim Nijdam met 3-0 te sterk voor Wessel van ’t Walderveen en Manitou Jansen won met dezelfde cijfers van broer Mankato. De finale leverde een spannende partij op. Na een 2-0 voorsprong van Tim vocht Manitou zich sterk terug en kwam op 2-2. Hiermee had hij echter zijn kruit verschoten zodat Tim met 3-2 won.

In de C klasse waren de 12 deelnemers verdeeld over 2 zeskampen. In de kruisfinales bleek Pascal te sterk voor Bastiaan en Wessel wees Joris terug. Ook hier was er volop spanning in de finale. Wessel bleek met 3-2 te sterk voor Pascal.

In de D klasse waren er 6 deelnemers, die een 6-kamp afwerkten. In de halve finale was Rian te sterk voor Sterre en Nolen liet Remus in het stof bijten. In de finale bleek Rian te sterk voor Nolan met 3-0.

[Remco: de fotootjes staan HIER ]

Door: Ben Sonneville