Op het Jeugd Ranglijsttoernooi afdeling West heeft VVV weer van zich doen spreken. Met 7 deelnemers was VVV afgevaardigd op dit landelijke toernooi wat in sporthal Opmeer in Berkel & Rodenrijs werd gehouden.

Deelnemers voor VVV waren Stefan (junioren D), Mehrdad (junioren C), Vera (junioren C), Joy (junioren D), Wessel en (debutanten) Nolan en Jasper bij de welpen D. Hieronder de resultaten.

Stefan: In de poule 3e, naar de verliezersronde. Volgens Stefan zelf speelde hij slecht. Maar als je slecht speelt en toch de finale haalt valt het wel mee met het slechte spel. Helaas de finale kansloos verloren, maar toch een mooie 2e plaats.

Mehrdad: Was nog niet echt bij de les tijdens de poulefase; 4e. Naar de verliezersronde. Eerste wedstrijd gewonnen. Wachten tot 15.00 uur tot de volgende wedstrijd. Kansen gehad om te winnen maar met 3-2 aan het kortste eind getrokken.

Joy: In de poule 3e; vervolgens in de verliezersronde de eerste wedstrijd winnen en de kwartfinale behaald. Helaas kon Joy het goede spel wat ze hiervoor speelde, in deze wedstrijd niet doorzetten. Toonde wel veel plezier in het spelen.

Vera: Ook Vera werd 3e in haar poule. Verliezersronde. Twee keer gewonnen en door naar de halve finale. Goed gespeeld maar net niet gewonnen. Een goed resultaat en bovendien veel plezier gehad.

Jasper: Op zijn eerste Ranglijsttoernooi (RLT) moest Jasper heel erg wennen aan het goede serveren van de tegenstanders. Jasper speelde best aardig, maar de tegenstand was te groot. 4e in de poule. In zijn vervolg in het troosttoernooi kon hij weinig potten breken en helaas verloren.

Nolan: Ook voor Nolan zijn eerste RLT. In de poule meteen tegen de nummer 1 geplaatst. Goede tegenstand geboden en zeker niet weggespeeld. Daarna nog éénmaal verlies èn éénmaal winst. Op onderling resultaat 2e. Naar het hoofdtoernooi. De eerste wedstrijd begon hij voorvarend. 2-0 voorsprong. De tegenstander vocht zich terug naar 2-2, maar op een zeer imponerende manier de wedstrijd toch in zijn voordeel beslist met 3-2. Naar de kwartfinale. Hier eindigde het jammergenoeg, verloren. Maar Nolan mag trots zijn op zichzelf en vooral het goede (koele) spel belooft veel voor de toekomst.

Tenslotte Wessel: Voor Wessel moest het vandaag gaan gebeuren. Na de halve finale in Maasbracht en de kwartfinale in Hoorn zou hij volgens hemzelf vandaag de finale gaan halen. De poulefase drie keer 3-0. 1e, naar het hoofdtoernooi. 1e ronde een bye, kwartfinale simpel 3-0. Halve finale. Hierin tegen Bas van Duin van Spirit, de nummer 1 van de plaatsingslijst. Overtuigend de eerste twee sets 11-5, 11-6. De derde set een aanvallender spelende Bas. Een ware thriller, maar Wessel trok ook deze set met 18-16 naar zich toe. Finale behaald. Hierin tegen Samuel Klinkenberg van Docos. Met goed bekeken en gevarieerd spel werd ook deze tegenstander opzij gezet, 11-5, 11-6 en 14-12. Winnaar bij de Welpen D. Zes wedstrijden gespeeld en géén set verloren. Met deze overwinning heeft Wessel zijn A-licentie behaald.

Al met al een supergoed resultaat voor VVV. We hebben ons weer even getoond aan het publiek. Ik ben zeer tevreden over het vandaag getoonde spel.

Mark van 't Walderveen
Toernooicoordinator Jeugd