Wessel heeft de finale bereikt van de Nationale Jeugd Meerkampen.

Tijdens de halve finale, die in Zwolle werd gehouden, was hij als derde geplaatst in z'n poule.

In de eerste wedstrijd moest hij het opnemen tegen de nummer 5 uit de poule en hij begon scherp aan deze dag. Een 3-0 overwinning met goed opgebouwde punten.

De tweede wedstrijd tegen de nummer 6 uit de poule. Deze tegenstander was echt de minste van vandaag. Ook een 3-0 overwinning, waarin de tegenstander slechts 15 punten behaalde.

In de derde wedstrijd van vandaag kon Wessel al plaatsing voor de finale bewerkstelligen als hij tegen de nummer 2 uit de poule zou winnen. Deze jongen uit Friesland had in z'n eerste wedstrijd van de nummer 4 uit de poule verloren en voor hem was het dan ook alles of niets. Wessel speelde sterk en zocht veelvuldig de wat mindere backhand van deze jongen op. 11-9 in de eerste en 11-8 in de tweede. In de derde set speelde Wessel wat minder scherp en dit werd dan ook direct afgestraft. 7-11. Gelukkig was Wessel in de vierde set weer bij de les en liet met goede spinspallen en knalharde smashes de tegenstander kansloos. 11-7. De finale was behaald.

In de vierde wedstrijd van vandaag moest hij het opnemen tegen Stellan Smid uit Appelscha, de nummer 1 bij de welpen op dit moment. Wessel en Stellan zijn goede bekenden van elkaar, want zij zitten beide in de Talentgroep in Papendal. Wessel begon sterk. Een verdiende 13-11 in de eerste set. Stellan paste zijn spel aan en zette een tandje bij. Daarna was het snel beslist. 5-11, 5-11 en 4-11. Toch als enige vandaag een set gepakt tegen de nummer één.

In de laatste wedstrijd tegen de nummer 4 die zich net als Wessel geplaatst heeft voor de finale. 11-7 in de eerste en 11-6 in de tweede. Het ging net iets te makkelijk voor Wessel en hij werd nonchalant. 9-11 en 8-11 verlies. De vijfde set weer goed hersteld en de juiste beslissingen genomen, 11-8 winst.

Met vier uit vijf heeft Wessel zich dus als tweede uit z'n poule geplaatst voor de finale. Deze zal begin juni worden gehouden in Panningen (Limburg). Deze finale wordt gehouden over twee dagen waarin een 12-kamp wordt gespeeld.

Wessel heeft vandaag weer bewezen bij de beste van Nederland mee te kunnen komen. Iets waar VVV (Werff) ook zijn steentje heeft aan meegedragen.

Nu op naar Panningen. Supporters zijn natuurlijk van harte welkom.

PS: Ik ben nog op zoek naar een coach voor de finale. Wie wil??

Mark van 't Walderveen