[ aanpassing Remco: foto's van de prijsuitreiking: HIER ]

Op de vandaag (3 mei) gespeelde Nederlandse Jeugd Kampioenschappen in Schiedam, heeft Wessel van 't Walderveen een zeer verdienstelijke 3e plaats bij de Welpen A weten te bemachtigen.

Dit toernooi waar de beste tafeltennissers van Nederland hun kunsten vertonen, begon
's-morgens om 09.30 uur met het dubbelspel. Samen met Syp de Jong van de vereniging Swift (Deventer) kwamen zij helaas niet verder dan de eerste ronde. Er werd met 3-1 verloren. Nu kon hij zich opmaken voor het enkelspel wat om 11.30 uur zou beginnen.

De eerste wedstrijd tegen de nummer 11 van de ranglijst Tip Ketelaar van A'dam '78. Wessel is op dit moment nummer 5 van Nederland. Het wordt een vijfsetter, die met 11-7 in het voordeel van Wessel wordt beslist. De tweede wedstrijd tegen Benoit Coumans van de vereniging Kluis. De winnaar van het NJK-B bij de welpen, wat gisteren is gespeeld. Het blijkt een lastige tegenstander. Vooral door van de fouten van de tegenstander te profiteren, wordt ook deze partij met 3-1 door Wessel gewonnen. De derde wedstrijd tegen Edgar Postema van Bultman/Smash '70, de nummer 2 van de ranglijst bij de welpen A. Het is erop of eronder voor Wessel, want Edgar heeft van Tip Ketelaar met 3-0 verloren en kan zich dus geen misstap meer veroorloven. De 1e set gaat met 11-7 naar Wessel. De 2e met met 9-11 naar Edgar. De 3e set mooie rally's waarvan de meeste in het voordeel van Wessel worden beslist. 11-8 winst. Het verzet van Edgar is gebroken en ook de 4e wint Wessel met 11-6.

Dit betekent 1e in de poule en tegen Nigel Peters (8) van Slagvaardig/R in de kwartfinale. De laatste ontmoeting tegen Nigel verloor Wessel nog met 3-1. Vandaag was het Wessel die duidelijk beter was. Met gecontroleerde spinballen en goede backhand-block's wordt Nigel met 3-0 verslagen. De halve finale bereikt.

In de halve finale is Stellan Smid, de nummer 1 van de ranglijst de volgende opponent. Wessel probeert de opslag van Stellan meteen aan te pakken, wat soms wel lukt. Maar Stellan is een klasse apart en duidelijk nog een maatje te groot. Wessel verliest met 3-0.

Omdat er geen strijd om de 3e plaats is en Stellan uiteindelijk de finale wint, wordt Wessel op zijn eerste NJK 3e. Een superprestatie.

Graag wil ik Marcel Snijder, die vandaag Wessel coachte, bedanken voor zijn bijdrage aan deze prestatie. Ook de aanmoedigingen van Cor, Werff, Peter, Marieke, Tim, Rian en Ans (die vandaag bij de organisatie zat) zijn door Wessel zeer gewaardeerd. Bedankt allen!

Een trotse vader!