Afgelopen maandag 19 en dinsdag 20 oktober organiseerde VVV in samenwerking met andere sportverenigingen uit de gemeente een uniek sportevenement in 'Sporthal de Fluit', waarbij kinderen in één dag kennis konden maken met verschillende sportdiciplines, waaronder cricket, hockey, handbal, vollybal, judo en tafeltennis. Het evenement dat de naam 'Sport-Inn' droeg bleek een daverend succes: niet minder dan 250 kinderen maakten gebruik van deze gelegenheid tot een leuke en sportieve dag.

Kinderen werden bij aankomst ingedeeld in kleurgroepen, die elke 25 minuten rouleerden tussen de sporten. Na een gezamenlijke 'dance warming-up' (onder leiding van een echte fitnessinstructrice) en een mooie speech van wethouder Rensen over het belang van bewegen kon het daadwerkelijke proeven aan de sporten beginnen. Kinderen hadden het zichtbaar naar hun zin en ook de wethouder kon de verleiding niet weerstaan om hier en daar zijn sportieve been voor te zetten.

Bij het tafeltennisgedeelte kregen de kinderen eerst een korte demonstratie van Tim en Rian over de verschillende soort slagen en technieken. Daarna was er ruimte voor wedstrijdjes, spelletjes als rond-de-tafel en een kleine intervaltraining tegen de ballenrobot. Afsluitend kregen de kinderen een flyer mee met informatie over de vereniging.

Werff Thomas speelde namens VVV een sleutelrol in de organisatie van het evenement. Zijn combinatiefunctie bleek uitermate geschikt voor deze mooie samenwerking tussen sport en onderwijs.