Met twee jongens en twee meiden zal VVV op 13 december neerstrijken in Almere voor de kwartfinales van de landelijke meerkampen. Zoveel werd afgelopen zaterdag duidelijk bij Avanti (Hazerswoude) en Docos (Leiden), toen alleen Nina van het Walderveen net niet kon aanhaken in de laatste regionale ronde. Een prima resultaat voor VVV, dat met een beginnersaantal van 15 jeugdspelers toch bijna 1/3 in de landelijke startblokken weet te krijgen.

De jongens werden vertegenwoordigd door Wessel van het Walderveen en Tim Nijdam die, ondanks de tegenslag dat ze in dezelfde poule waren ingedeeld, bij vlagen fantastisch hebben gespeeld. Ze namen initiatief met aanvallend spel en wisten daardoor hun tegenstanders onder druk te zetten. Verder bleven ze beheerst bij tegenslagen en wisten ze de tips van hun coach mee te nemen in de wedstrijd. Ze verloren beide dan ook slechts 1 wedstrijd, ruim voldoende om de entreebewijzen voor de landelijke meerkampen in de wacht te slepen.

Bij de meiden wisten Rian Nijdam en Femke Bulthuis eveneens de eer hoog te houden door een uitstekend resultaat neer te zetten tegen de soms taaie tegenstanders. Met een uiteindelijke eerste en tweede plaats waren ook zij zeker van de landelijke kwartfinales. Alleen Nina van het Walderveen moest het ondanks enkele spannende wedstrijden doen met een reserveplaats.

Oud-VVV'er Patrick Bruijne wist overigens ook zijn beste been voor te zetten. Ondanks enkele lastige wedstrijden eindigde hij in de top van zijn poule en stelde daarmee Almere zeker.