Het begon moeizaam, die eerste wedstrijd van team 4 (Bernard, Patrick, Ramy, Stefan) in de 2e klasse bij de senioren. Patrick had door een geintje van een klasgenoot een stevig gekneusde teen en Bernard werd ziek. Gelukkig was Jaap nog op het laatste moment bereid in te vallen anders was de eerste wedstrijd al begonnen met slechts 2 VVV-ers.

Dankzij Jaap togen we toch met 3 spelers en veel regen naar het verre Melissant. Jaap was niet bang en beet het spits af. Zijn tegenstander was zo iemand die gewoon niet ophoudt met terugslaan. Niks spectaculairs, maar wel doorgaan. De eerste 2 games gingen zo verloren. Jaap is echter niet het opgeverige type en de strijd duurde zodoende 5 sets en nog wel met Jaap als winnaar!  0-1 in de knip.

Stefan speelde de tweede partij. Stefan was sterker, hoewel zijn tegenstander irritant kon blokken. Doordat Stefan een reeks ballen onnodig miste ging 1 game verloren, maar met 1-3 kwam de wedstrijdstand op 0-2. Geen slecht begin.

Ramy, voor het eerst sinds jaren weer eens in de competitie, had zijn handen vol, maar kon toch tijdens de partij zijn eerste ervaring weer opdoen en wist zelfs in 5 sets aan het langste eind te trekken... 0-3!

Over de dubbel van Stefan en Ramy kunnen we kort zijn: net zo kort als de partij :-) De tegenstander pakte die makkelijk met 3-0.  Stand was nu 1-3.

Jaap kon zijn tweede partij niet redden; hij kreeg maar geen vat op de service van zijn tegenstander en moest het onderspit delven. 2-3.

Ramy trakteerde ons weer op vijf games. Een leuke en spannende partij. 20 punten waren nodig om in de vijfde game de beslissing te bereiken: 11-9 voor de tegenstander, waarmee de stand in de wedstrijd op 3-3- kwam. Enigszins een tegenvaller na zo'n goede start, maar zo werd het toch nog spannend... Stefan deed hierna zijn werk, hoewel met een hikje, want hij gaf een game af, Dat maakte hij dan wel weer goed met een 11-0..  VVV toch weer op voorsprong. 3-4.

Ramy kreeg nu de sterkste heer. Hij moest het met 3-0 afleggen, maar het was toch geen slechte partij om te zien. Eenmaal kwam Ramy terug van 7-1 naar 7-7, maar jammer genoeg geen punt als beloning: 4-4.

Jaap's laatste partij ging helaas verloren, zodat VVV voor het eerst op achterstand stond. Een onprettig gevoel :-).  Stefan had nu de schone taak zijn derde partij te winnen om zo de score nog op een nette 5-5 te brengen.   Gelukkig konden we rekenen op "Stefan 100% van Bijnen" en konden we geschrokken maar niet ontevreden naar huis. Fijn dat Jaap kon invallen en het team aan een mooi punt kon helpen!

Remco